hoofdsponsor
subsponsoren

‘D‘R WDZENDER KUNT BINNE BIJ D‘R...‘

Corona heeft het afgelopen jaar behoorlijk huisgehouden. Niets mag en kan meer. Bij de pakken neerzitten? Mario Possen en Roger Wetzels draaiden het om. Als de mens niet naar WDZ kan, komt d‘r WDZender maar naar de mens.
DOOR WILLY WINGEN

Possen: „Het idee ontstond toen er door corona helaas geen publiek meer bij wedstrijden mocht komen. Maar er zijn altijd mensen die de duels willen volgen. Dus gingen we ze streamen. In het begin met een telefoon, later werd de apparatuur wat professioneler. Je ziet wie er kijkt, je krijgt ook reacties te zien. Leuk dat het opgepikt werd." En Wetzels vult aan: „Er werd dus in een enorme behoefte voorzien. We hadden dat allemaal kunnen inhuren, maar eigenlijk is Mario veel te bescheiden. Met zijn kennis en kunde is hij iemand die dat wel voor elkaar bokst." Begonnen dus met de duels, maar inmiddels verder uitgebouwd.



Sponsoren
Wetzels is naast vicevoorzitter ook nog preses van de sponsorcommissie. „De vraag rees hoe je in deze periode met sponsors omgaat. We hebben bij de eerste lockdown onze SOS-actie (Support Onze Sponsoren) opgezet door kappers
en de horeca bij de heropening in de kijker te plaatsen.
Tijdens de zomer werd het al iets minder streng, waardoor het geplande programma ‘WDZomer‘ grotendeels werd uitgevoerd."
Verder heeft WDZ sinds jaar en dag op wisselende locaties druk bezochte sponsoravonden met prominente sprekers. Twee keer in de planning, ook twee keer afgeblazen. Wat nu? Possen en Wetzels dachten dat het leuk zou zijn om via
WDZ-tv die sponsor achter het reclamebord te leren kennen. Zo ontstond ‘D‘r WDZender kunt binne bij d‘r...‘.

Verbinding
Wetzels: „De sponsoren reageren er heel positief op. Enerzijds gaat het over het bedrijf, maar daarnaast ook over de persoon zelf, de persoon als ondernemer. Wie zijn zij? Waarom zitten ze daar? Wat is hun levensverhaal en de link
naar WDZ? Dat zijn de hoofdpunten die steeds in het verhaal terugkomen. Gewoon door in te zoomen op ondernemerschap. Ik bel die sponsor of ik voorbij kan komen en dan krijgt hij van mij al direct de kettingvraag voor de volgende
sponsor. Dat geeft prompt de kern aan: verbinding. Enerzijds de verbinding met de sponsor, anderzijds verbindt die sponsor zich zo met de volgende in het rijtje."
Het is een succes. Inmiddels al twintig afleveringen. Waar het eindigt weten beiden niet. Wél dat er zeker nog niet mee gestopt zal worden.


Geplaatst op: -


« Terug naar vorige pagina